A PALLINA (il mio omaggio alla più grande venditrice ambulante di pesce che io abbia mai conosciuto)

briatico, agosto 2009

Calandu a jiri vasciu o barraccuni,

subba o posteju e pedi da marina

quandu spaci li petri u sullauni

cu na cascietta i pisci è la pallina.

Oi chi bellizza, u la ‘ncuntravi ‘ngiru

a scaza, ‘nta la strata chi gugghja.

Alici sardi e mutuli finiru

cascetti i cicinneja ‘ndi vindia.

Comu la gran matressadi lu mari

di jiri munti a jiri vasciu jia

ammenzu di li varchi e n’è n’erruri

cu i santi ‘nta la nicchja discurria.

Nd’avìa la portamentu di na gnura

quandu calava a pedi alla marina.

Quandu la sira, prima pemmu u scura

vidiavu a spassu e scaza la pallina.

P’amuri, mu ti vindi un chilu i pisci

ti li portava puru finna dintra

‘nta la cascietta avìa mu lu finisci

e fussi a Dio, mu si facìa cunvinta.

A scaza ‘nta la stati e puru i ‘mbernu,

ca ‘nta’ li pedi, ormai avìa fattu u caju

ca menti sempri e sordi e mai o guvernu

e malanovi a testa nuci i coju.

Dicìa ca avìa a vilanza ‘nta’ li mani

e u menzu chilu a un chilu lu portava.

Ma i pisci avenu tutti i stessi soni

e passa ca dija a tia t’accuntentava.

E doppu chi ogni d’unu jia alla casa

ca nuju  ‘nci potìa diciri nenti

lu pisu c’avia dittu n’ era cosa.

ma dija ‘nd’avia a clemenza di li genti.

Mo’,  quandu spunta a luna alla marina

‘nd’haju speranza ca ‘nzonnu mi veni.

Nu gloria e patri tuttu pa pallina

tri numareja  mu mi duna e boni.

Ma a parti i chicchjarelli chi cuntamu

na cosa e jesti seria vi la dicu:

a lu paisi mio ch’è alla marina

campau, ca è veru Dio, Lina a Pallina.

Oi Lina, ca di tia nuju si scorda

mi parinu mill’anni e fu d’ajeri

quandu pe n’alicioccula e na sarda

mi torna la pallina ‘nte penzeri. (gsc)

A PALLINA (il mio omaggio alla più grande venditrice ambulante di pesce che io abbia mai conosciuto)ultima modifica: 2015-10-22T17:54:00+02:00da giusystar99
Reposta per primo quest’articolo
Questa voce è stata pubblicata in Briatico, le mie poesie e contrassegnata con , , , . Contrassegna il permalink.